Isnin, 10 April 2017

Freeletics 4.0 (Minggu 6 - Hell Week)


Akhirnya sampai ke minggu penyeksaan. Freeletics Coach terus decide berapa kekerapan senaman dalam seminggu. Kali ini 7 hari terus. Untuk Freeletics Running nasib baik 3 hari sahaja tetapi kena buat 2, satu pagi dan satu petang.

Ada 2 hari kena buat Apollon dan 1 hari Dione. Aku kalau yang ada burpees ni memang lemah semangat. Walaupun dah buat banyak kali tapi rasa terseksa juga nak habiskan.

Log Minggu #6
Tarikh
(Hari)
Running
 Workout
(Masa)
3/4/2017
(Isnin)
3 km (Pagi)
(20:20)
Thot 1/2 (Petang)
(11:57)
Nyx -
(07:15)
4/4/2017
(Selasa)
-
Apollon - Standard
(31:59)
5/4/2017
(Rabu)
-
Apollon -
(29:31)
6/4/2017
(Khamis)
3 km (Pagi)
(18:38)
5.0 km
(33:13)
1/2 Thot (Petang)
(10:08)
Hyperion - Endurance
(09:44)
7/4/2017
(Jumaat)
-
Persephone -
Standard
(08:53)
8/4/2017
(Sabtu)
-
Dione -
Standard
(33:47)
9/4/2017
(Ahad)
3km
(20:17)
1/2 Thot
(12:48)
Morpheus
(04:00)

Freeletics Bodyweight

Nyx - Standard

Isnin, hari pertama buat Nyx. Dah lama tak buat tapi dapat masa terbaik 7:15. Sebelum ni 7:40. Kalau tak kerana sit up masih sakit, mungkin boleh laju lagi. Nampaknya kena selalu buat situp lepas ni.

Apollon - Standard

Selasa, setelah lama tak buat Apollon penuh, hari ini aku rasa seperti tak mampu nak habiskan terutama berlari 400m selepas 25 burpess. Disebabkan burpees kali ini aku buat cepat dengan kiraan 25 (pusing 1), 10..10..5 (pusingan 2) dan 15..10 (pusingan 3), aku dapat Personal Best. Tapi kecewa sebab waktu 400m run aku memang sangat perlahan. Jadi untuk Apollon - Endurance hari Rabu aku nak cuba lari dengan lebih laju.

Apollon - Endurance
Rabu, masih kurang memuaskan. Tengah-tengah workout ada terima panggilan jadi masa agak lama. Sprawl berjaya habiskan 25 (pusingan 1), 15..10 (pusingan 2) dan 15..10 (pusingan 3). Lari jugak lebih laju sedikit. Nasib baik HH Squat jadi walaupun penat boleh guna tangan untuk tolong ringankan sakit kaki.

Hyperion - Endurance
Khamis, kalau ikutkan badan memang rasa penat. Nasib baik hanya Pike, Squat dan High Knees. Kalau kena yang standard Kipping HS Pushups dan Jumps memang surrender dah.

Persephone - Standard
Burpees lag...aahh... tapi kali ini perfrom lebih baik dari dulu. Leg raises boleh buat terus habis. Lunges pun ok. Nasib baik bilangan menurun.

Dione - Standard
Sabtu, Dione yang dah lama tak buat. Pusingan pertama masih mampu nak buat 25 burpees terus. Masuk pusingan ke-2, mampu 15..10.. saja... tapi memang Dione ni memenatkan. Masih tak dapat nak buat bawah 30 minit.

Morpheus - Standard
Akhirnya hari terakhir Hell Week. Morpheus saja tapi sebab nak buat laju, semput rasanya. Dapat personal best. Rasa dah cukup laju dah, tapi macam mana nak buat laju lagi? Rasanya sebab ambil masa untuk tekan skrin handphone.

Habis sudah



  Freeletics Running 

Larian Pagi 3km

Disebabkan hari-hari lain aku rasa tak dapat nak berlari, aku ambil Isnin untuk buat Freeletics Running ni. Disebelah pagi lari 3km. Ada peningkatan sedikit tetapi tak mencapai target. Masih belum di bawah 20 minit untuk 3 km ni. Masih lagi masalah sama, sakit kaki.

1/2 Thot



Sebelah petang larian agak perlahan. Terasa penat pulak lari kali ini. Jadi buat perlahan-lahan saja. Lagipun lepas lari ni kena buat Nyx.


Hari ke-2
Larian pagi

Larian petang
Khamis, disebabkan menu Freeletics Coach untuk hari ini boleh dikatakan ringan, aku pilih buat Freeletics Run pada hari ini. Jadi pagi-pagi berlari 3km untuk Freeletics Running dan tambah lagi 2km untuk cukupkan 5 km. Berpuas hati dengan larian pagi ini sebab berjaya habiskan 3km di bawah 20 minit dan 5km di bawah 35 minit.

Untuk larian petang aku buat 1/2 Thot. 100m aku lari laju (tak pecut) dan 400m buatlebih laju dari biasa. Tetapi bila buat laju ini untuk 400m, aku masih tak dapat habiskan cukup 400m. 100m terakhir rasa dah tercungap-cungap.

Larian pagi

Pagi-pagi Ahad aku lari 3km. Untuk 1/2 Thot aku buat hari Isnin sebab Aha tak sempat buat. Keluar berjalan-jalan dengan keluarga, tak sempat nak buat. Larian pagi ini agak perlahan dari sebelum.

1/2 Thot
Larian 1/2 Thot ni tak sempat buat pada hari Ahad. Jadi mengelat buat petang Isnin. Larian agak perlahan sebab sambil berlari, tolak stroller anak.

Minggu ke-6 (Hell Wek)


#freeleticspahang
#freeleticskuantan
#freeleticsmalaysia
#aok2fitker

Tiada ulasan:

Catat Ulasan