Isnin, 3 April 2017

Freeletics 4.0 (Minggu 5)


Disebabkan minggu lepas aku tidak sempat buat menu untuk Week 4 dan terpaksa ambil hari Isnin dan Selasa untuk habiskan juga,  jadi minggu ini aku ambil 2 hari saja untuk Freeletics Coach dan 2 hari juga untuk Freeletics Running.

Setelah hampir sebulan buat Freeletics ini, berat badan masih sama saja. Sebabnya tak jaga makan dan masih lagi makan lepas jam 8 malam. Tetapi dari segi kecergasan sudah ada sedikit peningkatan. Freeletics Coach kali ini tidak memberikan workout yang berat untuk permulaan. Kemungkinan sebab aku pilih program untuk setahun ataupun kemungkinan juga sebab aku komen exhausting untuk beberapa workout, jadi menu mingguan masih kurang berat. Tapi kurang berat macam mana pun aku tetap tercungap nak buat.

Log Minggu #5
Tarikh
(Hari)
Running
 Workout
(Masa)
29/3/2017
(Rabu)
-
1/5 Athena -
Endurance
(01:35)
30/3/2017
(Khamis)
2/3 Ra
(25:08)
6km
(45:39)
-
31/3/2017
(Jumaat)
3km Run
(20:22)
20m Lunges
(00:28)
3/4 Hermes
(08:39)
1/4/2017
(Sabtu)
-
-
2/4/2017
(Ahad)
-
-

Freeletics Bodyweight


Pada mulanya nak buat Freeletic Running tetapi tak cukup masa nak lari 4km dengan 18 minit waktu rehat. Akhirnya buat Freeletics Coach.

Kali ini Conditioning adalah lebih penat dibandingkan 1/5 Athena. Untuk Athena, Crunches masih lagi tak dapat buat seperti 4 bulan lepas. Kena buat 15...5...5... sebab perut memang terasa sakit.


Hari Jumaat sebab ada Hermes, aku buat di Mini Stadium. Kali ini berjaya habiskan 20m sprint sampai pusingan ke-3.

Menu Minggu-5


  Freeletics Running 

2/3 RA

Hari Khamis, disebabkan kena lari 4km untuk 2/3 RA, aku berlari di mini stadium. Boleh tahan jugak larian kali ini tetapi kaki sakit bermula dari pusingan 3. Kalau ikut Freeletics Running, total 4 km sahaja tetapi aku guna Mi Fit untuk kira semua jumlah larian termasuk waktu rehat. Jadi jumlah semua 6 km. Matlamt nak capai 10km bawah satu jam. Masih jauh lagi ni.

3km Run

Hari Jumaat, sebab banyak masa lagi  selepas buat Freeletic Coach, aku buat 3km Run. Tak dapat capai 3km bawah 20 minit lagi.

#freeleticspahang
#freeleticskuantan
#freeleticsmalaysia
#aok2fitker

Tiada ulasan:

Catat Ulasan