Isnin, 13 Mac 2017

Freeletics 4.0 (Minggu 2)


Tak sayang ke lepas lebih 30 minggu, nak start semula? Nak buat macam mana, dah terhenti untuk 3 bulan, jadi terpaksa mula perlahan-lahan. Sebab takut badan cedera jadi aku mula dari mula seperti budak baru belajar. Lagipun lepas 3 bulan ini, memang badan naik banyak lebih lagi di perut. Cepat jer "Love handles" ni naik bila tak jaga makan. Kalau aku kira body fat % ni mesti dah lebih 20% semula.

Log Minggu #2

Tarikh
(Hari)
Running
 Workout
(Masa)
 6/3/2017
(Isnin)
1/3 Ra
(12:03)
10 Mountain Climbers
(00:08)
Endurance - Fullbody
7/3/2017
(Selasa)
3km
(21:41)
10 Pikes
(00:34)
2/3 Persephone
(08:49)
8/3/2017
(Rabu)
Maat
(12:11)
1/4 Venus
(08:02)
200 Sprint
(00:54)
9/3/2017
(Khamis)
2km
(14:56)
-
10/3/2017
(Jumaat)
Maat
(13:11)/
3km
(22:13)
Strength - Abs- Upper Body
3/5 Morpheus
(04:00)
11/3/2017
(Sabtu)
5km
(39:00)
-
12/3/2017
(Ahad)
-
-


Freeletics Bodyweight

Minggu ini aku ambil 4 hari untuk Freeletics.


Hari pertama minggu ke-2 ni masih mudah. Mungking ramai yang komen Freeletics ni susah untuk beginner jadi diorang perlahan-lahan naikkan intensity. Atau mungkin sebab last week aku tulis Exhausting dalam komen.


Hari ke-2 buat 2/3 Persephone Endurance. Boleh tahan. Tapi buat Sprawls aku henti-henti setiap 10..10...


Hari ke-3 Venus ada push ups. Badan masih sesuaikan diri tetapi dah mula boleh buat banyak. 200m Sprint aku tak larat nak pecut sangat. Jadi lari laju sedikit daripada lari biasa.


Hari ke-4. Akhirnya ada Morpheus yang dulunya adalah workout pertama aku cuba buat. Setakat ini boleh tahan lagi sebab intensity kurang. Jadi minggu depan aku akan tambah 1 hari lagi.

Complete 2nd Week

 Freeletics Running 



1/3 Ra. Ini baru 1/3, kalau yang full kena lari jumlah 6km. Untuk 2km 12:03 ni kira okay la... Minggu-minggu seterusnya kena buat lebih laju lagi.


Kali pertama lari 3km secara berterusan untuk Freeletics Running ni. Sedaya upaya untuk tidak berjalan dan kekal berlari. Masa larian memang jauh perlahan dari masa terbaik dulu. Memang kena buat lebih latihan lagi. Purata larian, 7 minit lebih untuk 1km. Target bawah 6 minit. Masih jauh lagi perjalanan.



Kali ini aku cuba guna fungsi Run dalam app Mi Fit. Ok jugak sebab ada details dan tak susah-susah nak pakai 3rd party app untuk fungsi heart rate bila guna Endomondo. Agak details jugak info bila guna Mi Fit ni.


Hari ke-3 buat Maat. Rasanya ni dah jadi favorite workout untuk interval. Masa 12:11 untuk 2km tidak termasuk masa rehat. Kira laju jugak tu. Untuk masa sebenar aku guna Mi Fit Run (dijalankan pada masa sama). Lebih 7 minit/km.



Minggu ni ambil 3 hari saja jadi bila hari Khamis tu, rasa gian nak berlari jadi lari 2km saja.



Hari Jumaat ada masa disebelah petang jadi pegi ke Mini Stadium. Lari di atas trak pula. Buat Maat dan tambah lagi 1km.



Minggu ni memang gian nak lari. Pagi-pagi lari sekeliling kawasan perumahan sampai 5km. Target bawah 8 minit/km tapi ada juga yang terbabas jadi 8 minit lebih.

Next week cuba ambil 5 hari untuk Freeltics Coach dan Running.

Running Week 2

#freeleticspahang
#freeleticskuantan
#freeleticsmalaysia
#aok2fitker

Tiada ulasan:

Catat Ulasan